TOP ONE HUNDRED
Efter alldeles för många bortkastade timmar kan jag stolt ge er årtiondets 100 bästa låtar.
88 av dessa återfinns i en playlist på spotify här, titulerad efter decenniets i särklass mest excentriska, underbara låt. Övriga är kursiverade (så ni vet vad ni går miste om). Mycket nöje!
- Andrew Bird - Imitosis
- Animal Collective - Daily Routine
- Arctic Monkeys - I Bet That You Look Good On The Dancefloor
- The Avalances – Frontier Psychiatrist
- Belle and Sebastian - I'm A Cuckoo
- Belle and Sebastian - White Collar Boy
- Billy Talent - Red Flag
- Black Eyed Peas - Where Is The Love?
- The Bloody Beetroots – Harvest Time
- bob hund – Dansa Efter Min Pipa
- Boys Noize - &Down – Extended Mix
- Boys Noize – Ne.Oh!.Pen (Danger remix)
- Busy P - To Protect and Entertain (Crookers dub 'N' Vocalz)
- Bright Eyes – First Day Of My Life
- Broder Daniel – When We Were Winning
- Broder Daniel – Shoreline
- The Chemical Brothers - Galvanize
- Coldplay – The Scientist
- Coldplay – Shiver
- Crystal Castles – Crimewave (Crystal Castles vs Health)
- Cut Copy – Lights & Music (Boys Noize Remix)
- Daft Punk – One More Time
- Danger – 11h30 – datA remix
- DatA – Rapture
- David Guetta & The Egg – Love Don't Let Me Go (Walking Away) [UK Radio Edit]
- Death Cab For Cutie – Soul Meets Body
- Death From Above 1979 – Blood On Our Hands (Justice Remix)
- Digitalism – Pogo
- Does It Offend You, Yeah? - Battle Royale
- Dragonette – I Get Around (Midnight Juggernauts Remix)
- Elton John, Eminem – Stan
- Fall Out Boy – Sugar, We're Going Down
- Familjen – Det Snurrar I Min Skalle
- Franz Ferdinand – Take Me Out
- The Fray – How To Save A Life
- The Game – Hate It Or Love It
- Gnarls Barkley – Crazy
- Gorillaz – Feel Good Inc
- Goshi Goshi – The Lock Shot
- Gwen Stefani – The Sweet Escape
- hellogoodbye – Here (In Your Arms)
- Håkan Hellström – Aprilhimlen
- Håkan Hellström – En Midsommarnattsdröm
- Håkan Hellström – Tro Och Tvivel
- Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg
- Iron & Wine – Such Great Heights
- Jay-Z/Linkin Park – Numb/Encore – Explict Version
- Jens Lekman – Friday Night At The Drive-In Bingo
- Jens Lekman – Higher power
- Jens Lekman – Maple Leaves – 7” version
- Jens Lekman – Black Cab
- Justice – D.A.N.C.E.
- Justice – DVNO
- Kanye West – Stronger
- The Killers – All These Things That I've Done
- The Kills – U.R.A. Fever
- The Knife - Heartbeats
- The Kooks – Sofa Song
- Lars Winnerbäck – Vår för hjärter dam
- Lily Allen – Smile
- Louis XIV – God Killed The Queen
- Lykke Li – I'm Good, I'm Gone
- M.I.A. - Paper Planes
- Mando Diao – Long Before Rock'n'Roll
- Markus Krunegård – Jag är en vampyr
- Markus Krunegård – Ibland gör man rätt, ibland gör man fel
- MGMT – Time To Pretend
- Morrissey – The First Of The Gang To Die
- Mr. Oizo – Patrick 122
- Mystery Jets – Two Doors Down
- Nordpolen – På Nordpolen
- Of Montreal - Heimdalsgate Like A Promethean Curse
- Panic! At The Disco – I Write Sins Not Tragedies
- Pendulum – Propane Nightmares V.I.P. Remix
- Phoenix – If I Ever Feel Better
- The Presets – My People
- Regina Spector – Fidelity
- Rex The Dog – Bubblicious
- The Rolling Stones – You Can't Always Get What You Want (Soulwax remix)
- Shakira – Hips Don't Lie (featuring Wyclef Jean)
- Sigur Rós – Inní mér syngur vitleysingur
- Sigur Rós – Fljótavík
- Simian vs Justice – We Are Your Friends
- Skansros – Drömmen Om Skansros
- Snook – Mister Cool
- Something Corporate – Konstantine
- Soulwax – NY Excuse – Justice Remix
- The Sounds – Tony The Beat (Rex The Dog Radio version)
- The Streets – When You Wasn't Famous
- The Strokes – Razorblade
- The Strokes – Last Nite
- Taking Back Sunday – Cute Without The E
- Tepr – En Direct De La Côte
- Tiga – Mind Dimension 2
- The Tough Alliance – First Class Riot
- Uffie – Pop the Glock
- Vapnet – Kalla Mig
- We Are Scientists – Nobody Move, Nobody Get Hurt
- The White Stripes – I Just Don't Know What To Do With Myself
- Yuksek – Yes, I Like To Play
1 kommentarer:
inte asbra.-- ganska bra
Skicka en kommentar